lördag 28 juli 2012

Art journaling

Jag har igen testat något nytt, art journaling. Vet knappt vad det betyder och vet nog inte riktigt om det kvalificerar men det blev som en dagbokssida med ett vykort från en Thailandresa för några år sen. Jag älskar havet och framför allt det blå-turkosa havet som bla finns på Mallorca dit familjen åker varje sommar. I Thailand så var havet ännu klarare och helt fanstastiskt och har därför valt att kladda lite med turkos färg på min sida. Kunde inte heller låta bli att testa att fästa en servettbit på sidan vilket gav en häftig struktur.
Kände att jag behövde göra något turkost då vi valt att inte åka till Mallorca denna sommar eftersom vi precis köpt motorbåt. Det är nog mest jag som kommer att sakna det i höst men måste säga att vi haft mysiga dagar med båten hittills. Bäst var nog igår när även solen strålade hela dagen. Tur att vi målat en turkos vägg  i köket, då kan jag drömma mig bort till Mallorca. Jag blir glad av turkos och tänkter på havet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar