torsdag 9 augusti 2012

Två lite olika kort att ge bort

Lyckades få till två kort innan familjen åkte ner till Skåne för att hälsa på goda vänner. Det första blev ett babykort som är tänkt att ges bort i slutet av augusti. Barnen ska få en ny kusin som är beräknad att komma till världen i slutet på augusti. Hade ingen bra stämpel så jag ritade på frihand och tycker det blev helt OK. Insidan syns inte men gjorde en border av samma turkos-prickiga papper som på framsidan. Klippte kanten med mönstersax och det blev fint. Eftersom jag ännu inte hittat någon bra personlig stämpel gjorde jag en egen liten cirkel och skrev runt kanterna "Handgjort av Teresa". Hittade en fin stämpel för ett tag sen men butiken hade upphört. Får leta vidare.


Det andra kortet jag gjorde är ett födelsedagskort som jag ska ge bort i oktober. Testade ett nytt upplägg efter en skiss jag hittade och valde lite höstfärger. Köpte en kantstans för ett tag sen och den har jag använt under motivet på det röda pappret. Gillar verkligen denna skiss och även här gjorde jag en border innuti. Använde samma kantstans som på framsidan och resultatet syns lite i bilden. Lilla ugglan är en favorit just nu och denna gång har jag färglagt med färg från Distressdynor.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar