söndag 2 september 2012

Jag testar bandana teknik

I lördags så var jag på  pysselträff i Järfälla tillsammans med en kompis. Det var jättekul att få sitta och pyssla lite. Det har varit mycket jobb så det var skönt att få tänka på nåt helt annat och vara lite kreativ. Försökte mig på en layout vilket jag inte gör i vanliga fall och påbörjade en tag. De är inte riktigt klara så jag får visa dem vid ett senare tillfälle. Däremot så har jag lite annat som jag gjort men inte hunnit med att visa, så håll till godo.
Här  är en tag på vilken jag testat bandana tekniken. I bandan tekniken är grunden ofta skarpa och klara färger. Detta i kombination med svarta mönster med vita highlights. Jag har använt distressfärger i gul, blå och röd och sen jobbat ihop dem för att få fram färgerna grön och lila. Fast lila blev inte lika bra. Två av stämplarna har jag gjort själv (dubbelpilen och zick-zack mönstret). Att göra egna stämplar var minst lika kul som att testa denna teknik. Härliga färger!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar