onsdag 31 oktober 2012

Inspirationskväll i oljemålning

Förra veckan var jag på Kreatimas inspirationskväll i oljemålning. En arbetskamrat frågade om jag ville hänga med och det var spännande. Jag har aldrig målat med olja tidigare och tekniken är annorlunda än akrylfärg. Vi fick testa på en canvasduk och det var som att bre smör på en macka. Rätt läckert. Jag köpte även lite kol som man kan skissa med. Sonen fick även prova på hemma och skriva lite med kol. Det är en annorlunda känsla svår att beskriva.
Hade inte så mycket tankar med det jag målade utan blev mest kladd men här är det jag skapade. Olja tar dock väldigt lååång tid innan det torkar så jag väntar fortfarande. Trodde jag kunde skynda på processen lite genom att testa min "fön" på den men istället smälte färgen. Jag håller mig nog till akryl ett tag till men det var väldigt kul att prova.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar