söndag 21 oktober 2012

Inspirerad av en låt

Jag hittat till en scrapbookingsida på nätet som heter Scrapptorget och de har nu en sk cybercrop vilket innebär att de har flera olika utmaningar som man kan delta i under en begränsad tid. Jag har valt att delta i några av dessa utmaningar. Tyvärr har jag insett att mörkret kommer med stormsteg och att fotograferingen av mina projekt blir så mycket svårare men detta är i alla fall mitt bidrag till den utmaningen som  jag fastande först för. Uppgiften var att skapa en art journalingsida och det enda kravet var att den skulle inspireras av en låt.
Jag har valt en låt med Petra Marklund, Händerna mot himlen.

 
Jag har plockat en del saker ur texten i låten och även skrivit en av stroferna som titel, "Tror du att du och jag har en framtid tillsammans?". Den strofen har jag haft i tankarna när jag ritat/målat mina två personer som går tillsammans på en väg tillsammans mot framtiden. Andra textrader jag valt att ha med och försökt illustrera är: tror du att du och jag kommer att minnas denna kvällen?, händern upp i luften, .. i himlen där änglarna gråter. Är nog mest nöjd med mina vita änglar bland molnen som gråter. Men gillar helheten. Jag har använt mig av gesso, acrylfärg, neocolor II kritor och PITTpennor. Jag har gjort egna moln som jag med hjälp av deccoupagelim  satt fast.Änglarna är målade med vit gesso på fri hand. Annat jag använd mig av är notstämpel samt en ritat en G-klav istället för frågetecken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar