onsdag 14 november 2012

Experimentera mera...

Det har tagit några kvällar att bli klar med denna sida i min artjournaling bok. När jag började hade jag som vanligt ingen aning vad det skulle bli och det blev helt fel i början. Jag gjorde ett försök att använda en stencil jag köpt för länge sen med nycklar. Men det blev jättefel och fel färg. Men målade över och fortsatte ändå och helt plötsligt så var jag jättenöjd med både mönster och färger. Det är synd bara att färgerna inte blir lika starka på bild som i verkligheten.


En av de gröna nycklarna kan man skymta precis ovanför texten: "Tar ett steg utan att veta". Jag har använt gesso, akrylfärg och mycket Glimmer mist. Men i kanterna har jag använt lite av mormors pastellkritor och denna gång även lite modeling paste blandat med lila akrylfärg för att få till lite struktur och det blev jag väldigt nöjd med. Ja, jag har blandat hejvilt och torkat bort och sprayat på pånytt och färgerna har blandats med varandra men tycker ändå jag lyckats behålla konturerna av mina stenciler/masker. Framförallt det röda är mycket starkare i verkligheten vilket ger liv och kraft men kommer inte fram på bild tyvärr. Denna sida var väldigt rolig att göra och gick dessutom till jobbet med rödfärgade fingrar. Ett par handskar kanske skulle vara bra ibland....fast inte lika kul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar