lördag 17 november 2012

Inspirerad av morgonsolen

När jag åker till jobbet på morgonen och solen går upp över trädtopparna skulle man ha kameran med sig. Lite svårt bara att ta bra foton genom ett fönster.Himlen tidigt på morgonen är verkligen vacker och det är precis som konstnären sa, när jag var på inspirationskväll i oljemålning, att himlen är inte bara blå utan skiftar ofta i många olika färger.Just detta blev inspiration till den art journalingsida som jag gjorde imorse.

 
 Nja, bakgrunden gjorde jag precis innan läggdags igår....kunde inte hålla mig. Ville testa att använda ett plastkort för att få till en bakgrund. Hällde på lite akrylfärg i olika färger och smetade ut det över hela sidan med hjälp av ett gammalt plastkort. Upptäcker att det faktiskt blir en mycket bra himmel så som jag sett den  på väg till jobbet på mornarna. Så imorse ritade jag med kol först upp hustaken, kyrktornet och flaggstången och sedan färglade jag med svart gesso för att få det riktigt svart. Blandande lite med modeling paste och "bredde på" med mormors målarkniv längst ned för att få lite struktur i det svarta. (syns dock inte på fotot). Ville få känslan att det blåser och därför har jag med flaggstången. Gjorde lite rök i skorstenarna också. Med min egengjoda stämpel gjorde jag moln och sist ritade jag dit några fåglar. Mycket nöjd med resultatet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar