lördag 8 december 2012

Kvadrater på kort

Jag har kommit in i en göra-kort-period, men det är inte alltid som idéerna dyker upp och då är det alltid bra att få lite inspiration från nätet. Jag hittade en rolig kortskiss som Scrap-perra har i sin Veckans skiss. Detta är mitt bidrag:



Det här är färger som jag gillar, turkos och lila/rosa. Jag har sytt för hand med vanlig nål och tråd runt kanterna på det ljusare lila pappret (syns kanske inte så mycket på bilden). Under de snedställda fyrkanterna har jag ett prickigt mönsterpapper. Jag klippte med mönstersax för att få till de "vågiga" kanterna men tyvärr så syns dessa dåligt.
Mest arbete har jag lagt ner på fyrkanterna som först är mistade och sen har jag embossat med ett pulver, clear, och därefter färgat in med  färg från  Distessdyna (lila). Det blir som trolleri när man då ser "skruvarna" (ritade på fri hand) komma fram. Häftigt!

1 kommentar:

  1. Så läcker färgkombo, jag gillar att du ställt rutorna på tvären sådär..

    Tack för att du ville tolka min skiss.. :)

    SvaraRadera