söndag 2 december 2012

Pysselträff i Järfälla och lite till.....

Jag var glad att jag kom iväg i lördags på min planerade pysselträff som arrangerades av en scrapbookingshop. Det har gått något kontsigt i familjen och vi har varit dåliga i omgångar. Tyvärr så började dagen inte så kul för när jag kom fram och skulle parkera och stod och väntade på att bilen framför mig skulle hitta lämplig p-plats så backar hon på mig. Först backar hon långsamt och sen snabbare och jag inser att hon inte sett mig. Allt går jättesnabbt och slänger mig på tutan men hon kör rakt in i mig. Det jag tyckte det var mest  obehagligt var att se bilen komma snabbt emot mig och inse att jag inte hinner göra nåt innan det smäller. Det lät som om nåt gick jättesönder men det var mest registreringsskylten som tog stryk på min bil. Kändes skönt att ha en bra bil som kan stå emot en del.
Jag fick en bra dag trots krocken (som dock fanns i tankarna hela dagen). Jag brukar ju mest shoppa men det blev inte lika mycket som vanligt och dessutom fick jag till fler kort än sist.
Jag hamnade vid ett bord och satt intill en tjej vars blogg jag brukar gå in och titta på. Det var kul för hon gör mycket fina saker. Detta blev i alla fall mitt resultat:



Detta är tänkt som ett grattiskort. Eftersom jag hade lite beslutsångest vad det skulle stå så bestämde jag att när jag vet vem som ska få kortet så skriver jag namnet.


 
På detta kort har jag från mönsterpapper gjort vimplarna och tyvärr syns det knappt men jag har lindat några varv med silvertråd och fäst dem med en vit blomma.Möjligt att text kommer på i efterhand här också.
 
 
 
 
Det sista kortet jag gjorde igår var detta och det blev ett julkort. Hittade ett så fint blått julpapper. Stämpeln är lånad av min kompis från förra veckan då jag passade på att stämpla upp lite texter som hon hade. Mest nöjr jag med de utstansade snöflingorna i turkost papper som jag fäst glitter på och sen limmat på mönsterpappret. De syns tyvärr inte så bra på fotot men blev bättre än förväntat.



Det sista jag gjorde var en tag. Eller rättare sagt jag målade den med mina nya akrylfärg och stämplade texten men resten gjorde jag klart hemma när jag kom hem (efter lördagsmys med familjen). Jag köpte embossingpulver, clear, och testade på mina utstansade turkosa fjärilar. Med hjälp av infärgningsverktyg fick jag sen fram mönstret på vingarna. Det var en jättekul teknik som jag absolut ska använda igen.

2 kommentarer: