söndag 6 januari 2013

Vintage utmaning

Jag har under julen varit med i en sk CyberCrop. Vad är det? Visste knappt själv men enkelt förklarat är det en pysseltävling med utmaningar i olika kategorier/teman som man har med likasinnade pysseltokiga på nätet. Mollys scrapbooking har en CC och jag har deltagit i nästan alla utmaningar vilket är helt nytt för mig men jättekul. Jag visar nu min första vintage layout! 
 

 

I beskrivningen gavs tips att man kunde färga med kaffe och det har jag verkligen tagit fasta på, fast jag inte är någon kaffedrickare själv. Så det blev en kväll med mycket doppandes i en kaffekopp. Det här är en helt annolunda stil för mig men måste säga att det har varit jättekul att färga in och komponera ihop alla grejer. Den lila tygbiten kommer från en av dotterns urväxta klädesplagg. Härligt att inte bara använda papper. Här följer lite närbilder på detaljer:

Mistat och stämplat hörn med rosett och hjärta embossat i metall

Rosor färgade i kaffe

Rosor embossade med metallpulver. Kort rispat i kanterna.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar