lördag 9 februari 2013

Crackle effects...

Jag var med i något som hette Creative Jump Start 2013 och varje dag under en period så fick jag tillgång att se en inspirerade video där olika personer delat med sig av bla olika tekniker. Jag har testat flera men den som jag nog blev mest imponerad och inspirerad av var en kvinna som heter Louise Nelson från Australien som i sin video visade olika "crackle effects" på LO:er. Först testade jag i min Art journalingbok och nu på en vit cardstock. Men pappret är fortfarande för tunt så jag måste hitta något tjockare. Trots det är jag nöjd med hur resulatet blev denna gång.

 Bomullssnöret är infärgat med Dylusions. Blommorna har fått lite gesso på sig.


Här syns krackeleringen bättre. Det blev en härlig nästan glaserad yta, dock svår att fånga på bild.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar