söndag 3 mars 2013

Alster efter en skiss

I tidigare inlägg så har jag visat vad jag gjort till Scrap-Perras sportlovsutmaningar. Det här är mitt sista bidrag. Jag följde en skiss och så här blev resultatet.

Dotten har byggt sin första lego-pangare. 

Jag har färgat modeling paste och haft det genom en stencil för att skapa struktur på min tag. 
Jag har försökt utveckla mina LO och använda lite mer material och färga in. Det är kul att testa. Har bla mistat gult på vit spets. Fjärilen i tyg är också mistad för att matcha. Jag har sytt för hand runt "ramen" runt fotot. Jag har använt en ny stencil genom vilken jag haft vit akrylfärg. Jag har mistat en canvas-fågel. Jag har haft svarta pärlor och stänkt med svart mist. Ja, på denna LO har jag verkligen använt mig och testat många olika tekniker och kladd med färg. Tyvärr var jag tvungen att fotografera på kvällen för jag hann inte när det var ljust ute.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar