fredag 8 mars 2013

Skapa struktur

De senaste dagarna har jag kvällstid arbetat med lite olika projekt.Ett av dessa visar jag här idag och det är nog faktiskt också det projekt som har varit mest utmanande. Jag har gjort en LO, "Barfota hopp", och målet var att skapa struktur på lite olika sätt.


Det roliga är att jag började med ett mycket mörkrosa papper men det syns inte alls. Jag har arbetat mycket med gesso på denna LO. Jag har också sytt för hand, färgat in spets, använt mig av tråd och utstansade blommor för att skapa struktur i bakgrunden.  Titta gärna på närbilderna.


För att skapa struktur har jag försökt få pappersremsor (och utstansade blommor) att smälta in i bakgrunden. Har haft gesso ovanpå och innan sprayat med Dylusionsfärger. Man kan skönja notpappret i miten. Det syns bäst på vänster sida men har gjort liknande med notpapper överst på sidan och även på höger sida till höger om ordet "hopp" men det syns inte lika tydligt. För att få ytterligare struktur har jag ovanpå detta haft modeling paste genom två olika stenciler.


Ovanför blommorna har jag använt gesso tillsammans med stencil och stämpel.


På höger sida har jag använt mig av en annan stencil och här ser man även infärgade spetsen, stygnen och blomman som är inkletad i bakgrunden.


4 kommentarer:

  1. Åhhh det syns att du haft kul när du skapat! Härligt! En jättefin sida med mkt att vila ögonen på! Tack för att du ville vara med! Kram!

    SvaraRadera
  2. Great background and lovely spring colors.

    SvaraRadera
  3. Snygg lo i härliga färger! Kram!

    SvaraRadera