måndag 22 april 2013

Canvastavlor x2

Jag har haft flera canvastavlor liggande och nu äntligen kom jag mig för att göra en, och göra klart en annan. Jag började med att stämpla upp kattmotiv på tunt papper och det blev jättefint tills dess att jag skulle lägga  på färg. Men det som är härligt är (precis som Natalie Kalbach sa på workshopen, Portrait of a Lady) att om man inte är nöjd så går det alltid att ha på gesso och så börjar man om. Så det var precis det jag gjorde!
Så här blev resultatet:



Har använt en typ av modeling paste för att skapa struktur.

Mer struktur...


Sen passade jag även på att få till text på en tidigare gjord canvastavla. Lite trångt men det gick.

Några av mina favoritfärger.

Till slut tappade jag räkningen på hur många gånger jag färgade om bokstäverna :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar