måndag 6 maj 2013

Kort efter LillBlommans majskiss

Nu äntligen börjar det kännas som vår ute, och i helgen har solen inspirerat mig till att göra ett kort med ljusa färger. Jag har utgått från LillBlommans härliga majskiss med vimplar som jag älskar.


Roligast var att göra vimplarna även om det var lite pillligt. Jag klippte till dubbelvikta vimplar och la en bomullstråd emellan och sen klistrade ihop. Mina cupcakes är färglagda med pensel och Distress Inks. Det  blev lite spillbitar av det gula pappret så jag klippte till två små remsor som jag fäste på diagonalen i övre vänstra och nedre högra hörnet. (Syns dock inte så bra på bilden).

2 kommentarer:

  1. Vilket färgglatt och läckert kort! Det blir man glad av! Tack för att du ville vara med! KRam!

    SvaraRadera
  2. Vilket sött kort!! Smaskiga cupcakes och vad fint med vimplarna!! Mycket fint gjort!

    SvaraRadera