lördag 15 juni 2013

Art Journal när sommaren närmar sig

Ja, nu kommer sommaren med stormsteg. Vädret däremot verkar inte kunna bestämma sig, för ena stunden är det regn och andra strålande sol.
I onsdags var jag med på barnens förskola hela dagen. Det hade regnat i två dagar men jag hade jättetur med vädret för det var strålande sol på onsdagen. Förmiddagen spenderades på dotterns avdelning och efter lunch gick jag över till sonens avdelning. På eftermiddagen bjöds det på glass och saft ute då det var sista dagen för en av killarna. Sen  gick vi alla ner till stora ängen och det blev generalrepitition inför avslutningen. Strålande privatkonsert för mig och två andra föräldrar. Detta gav inspiration till att göra en sommarsida i min bok.



På torsdagen vräkte regnet ner i princip hela dagen så den planerade avslutningspicknicken blev inomhus. Sång,tal, kramar och utdelning av medaljer....känns konstigt att det bara är några dagar kvar för sonen på förskolan. Efter sommaren börjar ett nytt kapitel...ett steg in i skolvärlden. Härromdagen fick vi också med hem den pärm som han haft sen han började på förskolan som 2-åring. Att titta på bilder och läsa berättelser om vad de gjort alla dessa år är otroligt kul men också vemodigt. Tänk så små de var......tiden går alldeles för fort.
Det blev således ytterligare en AJ-sida med text  från medaljen han fick:


Regndropparna  är gjorda med blended fibres och markerade med vit penna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar