söndag 18 augusti 2013

Härliga klippor vid havet

Nu har jag framkallat sommarens fotografier från tre kameror. Precis som i förra inlägget märker jag tydligt hur havet har spelat en central roll hela sommaren. Så till första layouten nu efter sommaren valde jag att scrappa en bild när jag och sonen sitter på en varm klippa på Utö och ser ut över ett oändligt hav. Vi badade och jag tvättade håret och fick även simma efter schampooflaskan som rymde i vågorna. På kvällen såg vi en makalös solnedgång från samma klippa. Det blir definitivt något att minnas när hösten kommer. Tyckte denna LO passade bra in på Kristinas scrapbookings tävling - vad är sommar för dig? Sommar för mig är att vara nära havet!



Själva LO:en var jätterolig att göra. Jag utgick från ett cardstock som jag inte gillade och började att smeta vit gesso på. Därefter färgade jag in bakgrunden med blå och grön gelatos. Diagonalt använde jag sedan en mask och la på lite extra turkos och fick ett härligt mönster. Sen valde jag ut några färgglada papper och färgade in en tag, först med grön och gul färgdyna, Ink pad, och en stencil. Ovanpå allt det målade jag med utspädd vit gesso. När jag fått på titeln på LO:n lade jag på en cirkelstencil och hade vit gesso på. Några av cirklarna fyllde jag i kanten med vit penna.
Känner mig lite ringrostig men det var jättekul att kladda med färg igen! Ser  ni vågen? Den är ditritad med tunn svart penna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar