söndag 25 augusti 2013

En tidig morgon i naturen

Vid ett tillfälle i somras när vi var ute med båten vaknade jag och såg dimman ligga tjock över hela ön. Det var tidig morgon och jag tog med kameran och gick på en promenad på ön. Jag ha spindelfobi men det var otroligt vacker att se alla spindelnät i morgondimman och med morgondagg i näten.
Här har jag gjort en LO med ett av fotografierna jag tog denna morgon. Kanske lite terapi?
Med denna deltar jag i augustiutmaningen som En liten butik i Mörrum har.


Jag har mistat och färgat en doiley grön, bakom den så har jag använt vit färgmist och sprayat över en mask/stencil på mitt cardstock. Lilla trädet har fått glitter på sig för att få till samma känsla som fotografiet. I våras lyckades jag komma över det vackra vita bandet med blommor som jag i mitten på varje blomma fäst en vit halvpärla. En band med små vita pärlor syns ovanför fotografiet. Jag tyckte det passade in med dropparna i spindelnätet. Det blev även lite vita prickar på texten "DAGG". Jag fick tillfälle att använda min gula washitejp som jag klippt till och ritat med vit penna runt kanterna.


 Skissen jag inspirerats av ser ut så här:




1 kommentar:

  1. Vilken härligt tolkning du har gjort! Läckert det blev med misten på svart! Tack för att du är med i skissutmaningen hos En liten butik!
    Kram Katja

    SvaraRadera