söndag 26 januari 2014

Spännande fortsättning på Konstskolan

Konstskolan fortsätter och kan inte fatta att det gått så fort. Vårterminen har börjat och började med rivstart därför har jag inte hunnit med och skriva så mycket. Efter mycket funderande så valde jag till slut inriktning "form". Vi är två formklasser och en konstklass. Jag går i Form 1 och vi började med produktdesign med min klasslärare Mirja. Upplägget är än så länge detsamma som i höstas. På måndagar har vi konsthistoria och kroki. Tisdag - torsdag har vi specialkurserna (tex produktdesign) och fredagar har vi fredagsteckning, klassmöte och gallerier. Jag och alla andra har tänkt så det knakar och det har tidvis varit tufft. Men jag är ändå glad att jag valde form och jag har lärt mig en massa. Jag kommer definitivt att se på saker omkring mig på ett helt annat sätt. Nästa vecka har vi grafisk design. Det ska bli spännande. Hoppas datorerna inte strejkar.

Här ser ni lite av min pappersvikning som jag gjort. Spännande mönster i solen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar