lördag 3 maj 2014

Måleri

Efter kursen i fotografi så hade jag valt måleri. Första dagen hade vi genomgång och tittade på lite inspirationsbilder och sen målade vi stilleben. Men innan vi började tecknade vi för att lättare hitta formen och sen satte vi igång att måla färg och lära oss och se vilken färg skuggorna har. Jättesvårt!!  


Efter att ha ägnat drygt en dag åt stillebenet så övergick jag till att måla papper. Låter kanske helt crazy men det var en jättebra övning för att visa färg och form och jag målade drygt 10 st. Jag gjorde i alla fall framsteg och det var faktiskt kul. Men tror att det också hade en del att göra med att vi var två som målade papper. Claes hann dock med 24 st.

Pappret liggandes på en duk på golvet.

Det gäller att grunda flera kartonger gärna med olika bakgrundsfärg.
Kursen i måleri kändes lite osäker i början men blev bara bättre och bättre. Jag är jättenöjd med kursen och Marjolene är en mycket bra lärare så jag tycker absolut jag lärt mig massor. Hade lätt kunnat fortsätta måla ytterligare två veckor. Det är härligt att få stå vid staffliet med sina målargrejer. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar