tisdag 10 juni 2014

Hur blev mina betonggjutningar?

Ja, förra veckan provade jag på att gjuta i betong. Jag hämtade mina skapelser idag. Det häftigaste var mitt stora fågelbad. Jätteläckert att se alla rabarberbladets ådror. Gjorde även en gjutning av ett mindre blad och den blev också fin. Det var bara en sak som gick sönder, en vas. Det var lite synd men jag kommer definitivt skapa mer i betong för det var jätteroligt. Måste bara börja odla rabarber....
Det är spännande med betong för dels kan man få en skrovlig yta men beroende på plastburk så kan man även få till en helt blank yta, så det ser nästan ut som marmor. Lärde mig också vad jag kan förbättra till nästa gång. Vissa saker blev det rätt mycket luftbubblor i, men det vet jag ju sen tidigare, allt blir inte som man tänkt sig. Men det är OK. Så nu blir jag väl så där störd igen och börjar samla skräp (som jag i och för sig redan gör) och vrida och vända på alla slags förpackningar och blad för att se om det är användbart till att gjuta betong i. Måste bara inhandla betong och sand och sen är det bara att låta kreativiteten flöda!

Mina allra första gjutningar i betong.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar