tisdag 10 juni 2014

Jaaaaa!!!! Jag kom in!!!!!

I höstas började jag på Konstskolan på Folkuniversitetet och det har varit helt fantastiskt. Jag hade inga planer alls på att söka vidare, men peppad av min lärare kämpade jag på med arbetsprover under våren. Det har varit mycket ångest men också spännande och roligt. Idag kom beskedet jag väntat på. Jag kom in på Nyckelviksskolans metallformgivning! Jag kan nästan inte tro att det är sant.

Det ska bli så otroligt spännande och även läskigt att få arbeta med metall i större utsträckning och förhoppningsvis skapa ännu mer konstiga och annorlunda saker. Jag känner mig förväntansfull. Men också en lättnad. Nu kan jag ta sommarlov. Njuta av de sista kurserna, måleri och silversmide, och sen bara vara med familjen. Det kanske blir nån vernissage hemma. Det vore kul att få visa upp det jag gjort under året och det som ledde till att jag fortsätter vidare med konsten i höst.

Idag ska jag bara njuta  och vara lycklig!


Tänk att ett papper kan betyda så mycket......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar