onsdag 13 augusti 2014

Skolstart!

Så kom då den dagen jag längtat efter....skolstart på Nyckelviksskolan. Det känns fortfarande overkligt att jag kom in och att jag ska få spendera ett år på linjen metallformgivning. Lite nervöst var det såklart när jag steg in i aulan där flera förväntansfulla satt. Rektorn hälsade alla välkomna och alla huvudlärare presenterades. Därefter samlades vi klassvis och det var spännande att äntligen få träffa de andra 15 studenterna som jag kommer att spendera mycket tid med framöver. Vår huvudlärare heter Lennart och vi har redan döpt om honom till Lenny (fast det vet han inte än) och sen har vi en skulpturlärare som heter Filippa. Båda verkar superbra och vi kommer att lära oss mycket, det vet jag. 
Imorgon åker klassen till Gålö för att umgås och lära känna varandra ännu mer. Jag säger som Lennart: -"bara så ni vet, på Nyckelviksskolan är det metallarna som är coolast. 

Avslutar dagens inlägg med en dikt som vår rektor läste för oss igår och som jag tycker passar perfekt. Den är skriven av den svenska författarinnan Margareta Ekström och heter "Instruktion för skalbaggar". 

För att man skall kunna flyga
måste skalet klyvas 
och den ömtåliga kroppen blottas.
För att man skall kunna flyga
måste man gå högst upp på strået
fastän det böjer sig 
och svindeln kommer
För att man skall kunna flyga
måste modet vara aningen större 
än rädslan
och en gynnsam vind råda
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar